Keresés

Bejelentkezés

Elfelejtettem a jelszót

Először vagyok itt, regisztrálni szeretnék

Általános szerződési feltételek

1. Az értékesítő kapcsolattartási adatai

Levelezési cím:

ALOTEX Group ID 1530/ Frogman
Széchenyi utca 44-46
110 Biharkeresztes
Magyarország

A webáruház üzemeltetője: www.alotex.hu

ALOTEX Group s.r.o.
Székhelye: Ropice 185
Irányítószám: 73961
Ropice
Cseh Köztársaság

Cégjegyzékszám: 29462088
Adóazonosító szám: CZ29462088
E-mail: info@alotex.hu

FELTÉTELEK ÉS SZABÁLYOK

az alábbi feltételeket és szabályokat a ALOTEX Group s. r. o., Székhelye: Ropice 185, Ropice, irányítószám: 73961, Frýdek-Místek járás, Cseh Köztársaság, a Társaság adóazonosító száma: CZ29462088, bejegyezve a C 55459 szám alatt az Ostravai Regionális Bíróság által

2. Információk

Az értékesítő által feltüntetett információk az áruról és az árról kötelező érvényűek, kivéve a nyilvánvaló hibákat. Az árak az összes adóval (pl. áfa) és az egyéb illetékekkel együtt feltüntetettek, kivéve az áruszállítási költségeket.

Információk az elfogadott fizetési módokról itt találhatók.

A függelékkel vagy eltérésekkel fogadott ajánlat nem minősül ajánlatnak.

A nem írásos formában megkötött szerződés tartalmának megerősítése, amely a szerződés ténylegesen megtárgyalt tartalmától való eltéréseket mutatja, nem jár joghatással.

A vevő nem kért teljesítésének átvétele nem jelenti az ajánlat elfogadását.

A weboldalon feltüntetett fotók megfelelnek az értékesített árunak, amennyiben nincs másképp megadva a termékleírásban. A mintában vagy az színárnyalatban való eltérés nem az áru hibája, és nem képezi reklamáció tárgyát.

3. Az áru szállítása

Az árut 1 munkanapon belül szállítjuk, amennyiben az áru raktáron levőként jelölt a termék kiválasztott változatában.  Az áru árának nem készpénzes fizetésénél a szállítmányt az összeg bankszámlánkra történő jóváírása után küldjük.

A szállítás általános szabályzata:

Az értékesítő a vevőnek az árut hiánytalanul szállítja, legkésőbb 10 napon belül a megrendelés visszaigazolását követően, amennyiben az egyes áruk esetében nem tüntet fel más szállítási határidőt. Amennyiben az áru "raktáron" levőnek feltüntetett, az értékesítő legkésőbb két munkanapon belül szállítja az árut. A vevő köteles az árut átvenni és kifizetni. Ajánlott, hogy a vevő az árut átvételekor minél hamarabb ellenőrizze.

Az áruhoz tartozó dokumentumokat, különös tekintettel a számlára, igazolásra és tanúsítványokra, az értékesítő az áru átvételét követően azonnal elküldi, legkésőbb két napon belül az áru vevő általi átvételét követően.

Ha a vevő erre megkéri, az értékesítő írásban igazolja, hogy milyen mértékben és mennyi ideig teljesíti a hibás teljesítésből származó kötelezettségeit, valamint hogy a vevő hogyan gyakorolhatja jogait. 

A szállítás ára és módja itt van feltüntetve.

Ha az értékesítő nem tartja be a kézbesítési vagy szállítási határidőket (amelyet a vevővel e-mailben közölt), telefonon kedvezményt ajánl fel a vételárból. Ezzel nem érinti a vevő egyéb igényeit.

4. A megrendelés törlése vagy elállás a szerződéstől

A vevő jogában áll 14 napon belül elállni a szerződéstől az áru átvételét vagy a szállítmány utolsó részének átvételét követően függetlenül az áru átvételi vagy a fizetés módjától. A feltüntetett határidő úgy van megállapítva, hogy a vevő megfelelő mértékben megismerhesse az áru jellegét, tulajdonságait és funkcióit. 

A vevő jogában áll bármikor elállni a szerződétől az áru elküldését megelőzően. Kérjük, értesítsen bennünket a küldemény elküldése előtt, hogy fölöslegesen ne keletkezzen kár a szállítási költségek által. Az értékesítő igényelheti a küldemény költségeinek megtérítését, amelyet a vevő nem vett át.

A szerződéstől való elállást a vevő az értékesítőnek 14 napos határidőn belül elküldi vagy átadja. A vevő nem köteles megadni a szerződéstől való elállás okát. A kommunikáció megkönnyítése érdekében az elállásban fontos feltüntetni a vásárlás dátumát vagy a szerződés/értékesítési bizonylat számát, a bankszámlaszámot és az áru visszaadásának választott módját. 

Az értékesítő köteles a vevőnek visszatéríteni az áru árának teljes mértékben megfelelő összegét és annak szállításával kapcsolatos kifizetett költségeket a szerződés elálltától számított 14 napon belül. Amennyiben az értékesítő a bizonyos áruszállítási módok keretében több lehetőséget kínál, köteles a vevőnek a legolcsóbbat visszatéríteni. A vevő legkésőbb azonos határidővel köteles az értékesítőnek visszaküldeni vagy eladni a vásárolt árut. Az árut  hiánytalanul kell az értékesítőnek visszaküldeni (nem utánvéttel), lehetőleg eredeti csomagolásban, az áru nem szabad, hogy elhasználódás vagy rongálódás jegyeit mutassa. Az áru visszaküldésének költségeit a vevő állja. 

Ha a vevő személyesen adja át az árut az értékesítő telephelyén, az értékesítő a fentebb feltüntetett költségeket a szerződés elálltától számított 14 napon belül visszatéríti a vevőnek.

Ha a visszaszolgáltatott áru a vevő kötelezettségei ellenére sérült, az értékesítő jogában áll a vevővel szemben érvényesíteni igényét az áru értékcsökkenésével kapcsolatos kártérítésre, és az összeget beleszámolni a visszatérített költségbe.

Kivételek: A szerződés elállására való jog nem érvényesíthető azon szerződések esetében, amelyek a felhasználó kívánságainak vagy személyének megfelelően lettek módosítva, olyan szerződések esetében, amelyek hamar romlandó árukat tartalmaznak, vagy olyan áruk esetében, melyek visszafordíthatatlanul más árukkal keveredtek, lezárt csomagolásból lettek kivéve, és higiéniai okok miatt nem lehet ezeket visszacsomagolni. 

A szerződéstől való elállás mintája/online űrlapja, valamint a cserékről és az adásvételi szerződéstől való elállásról (teljes és részleges) szóló teljes információ itt található.

5. A hibás teljesítésből származó jogok és kötelezettségek

Minőség az átvételkor

Ha az átvett árunak hiányosságai vannak (pl. nincsenek a szerződésben vagy jogszerűen elvárt tulajdonságai, nem felel meg az általános vagy a szerződésben lefektetett céloknak, nem teljes, mennyisége, mérete, tömege vagy minősége nem felel meg a más törvényes, szerződéses vagy szerződéskötést megelőző paramétereknek), olyan hiányosságai vannak, melyekért az értékesítő a felelős.

A vevő az értékesítőnél az áru átvételét követően legkésőbb két éven belül érvényesítheti igényét saját kérésére a hiba ingyenes eltávolítására vagy az megfelelő mértékű árkedvezményre; amennyiben a hiba jellegéből adódóan aránytalan (főleg, ha a hibát nem lehet indokolatlan késedelem nélkül megszüntetni), érvényesíthető a követelmény az új, hibátlan áru kézbesítésére vagy új, hiba nélküli rész kézbesítésére, amennyiben a hiba csak ezt a részt érinti.

Ha a javítás vagy az árucsere nem lehetséges, a szerződéstől való elállás alapján a vevő kérheti a teljes vételár visszatérítését.

Az áru átvételét követően hat hónapon belül valószínűsíthető, hogy a hiba már az áru átvételekor létezett.

Az értékesítő nem köteles eleget tenni a vevő igényeinek, amennyiben bizonyítani tudja, hogy a a vevő már az áru átvétele előtt tudott a hibáról vagy azt saját maga okozta.

A használt áru értékesítésekor az értékesítő nem felel a megfelelő mértékű eddigi használatból vagy elhasználódásból fakadó hibákért. Az alacsonyabb áron értékesített áruk esetében az értékesítő nem felel a hibáért, ami miatt az alacsonyabb ár megállapításra került. A vevő árucserére való joga helyett ezekben az esetekben arányos mértékű kedvezményre van joga.

A hibákból eredő törvényes jogok

Az értékesítő felel a hibákért, melyek az áru átvételét követő 24 hónapos szavatossági időszakban keletkeznek vagy a reklámban, az áru csomagolásán vagy a mellékelt használati útmutatóban feltüntetett felhasználhatósági időszakban keletkeznek.

Ebben az időtartamban a vevő érvényesítheti a reklamációt, és saját választása alapján kérheti olyan hiba esetében, amely alapvető szerződésszegést jelent (függetlenül attól, hogy javítható vagy nem javítható hibáról van szó) a következő sorrendben:

  • ingyenes javítás
  • hibaeltávolítás új, hibátlan áru szállításával vagy hiányzó áru szállításával
  • arányos kedvezmény a vételárból
  • a vételár visszatérítése a szerződéstől való elállás alapján.

Alapvető ebben az esetben az olyan szerződésszegés, amelyről a szerződésszegő fél a szerződéskötéskor tudott vagy tudnia kellett volna, hogy a másik fél a szerződést nem kötötte volna meg, amennyiben a szerződésszegésről előre tudott volna.

Azon hibák esetében, melyek kisebb szerződésszegésnek minősülnek (függetlenül attól, javítható vagy nem javítható hibáról van szó), a vevő igényelheti a hiba kijavítását vagy a vételárból arányos kedvezmény jóváhagyását.

Ha ismételten javítható hiba keletkezett a javítást követően (a harmadik reklamáció ugyanazon hiba miatt vagy negyedik más-más hiba miatt), vagy az árunak több hibája van (legalább három hiba egyszerre), a vevő jogában áll kedvezmény érvényesítésére a vételárból, árucserére vagy a szerződéstől való elállásra.

Az értékesítő nem felel azon hibákért, amelyek az általános elhasználódásból erednek, vagy mert a használati útmutatót nem tartották be.

6. A reklamáció lebonyolítása

A vevő köteles a hiányosság megállapítása után indokolatlan késedelem nélkül érvényesíteni az értékesítőnél reklamációt vagy a javítás céljából kijelölt személynél. Ha ezt írásban vagy elektronikusan megteszi, fel kell tüntetnie kapcsolattartási adatait és a hiba leírását.

Az űrlap a letöltéshez itt található.

A vevő köteles tudatni az értékesítővel, mely jogát kívánja érvényesíteni a hiba bejelentésénél, vagy indokolatlan késedelem nélkül a hiba bejelentése után. Az értékesítő beleegyezése nélkül történő választás megváltoztatása csak abban az esetben lehetséges, ha a vevő a hiba javítását választotta, amely javíthatatlannak bizonyult.

Amennyiben a vevő nem időben választja az alapvető szerződésszegésre vonatkozó jogait, a kisebb szerződésszegésre vonatkozó jogait érvényesítheti.

A vásárló köteles bizonyítani az áru megvásárlását (leginkább vásárlási bizonylat által). A reklamáció lebonyolításának határideje az áru értékesítőnek vagy a javítás helyére történő átadásától/kézbesítésétől fogva számítódik. Az árut a szállításhoz megfelelően kell becsomagolni, hogy ne sérülhessen, tisztának és teljesnek kell lennie.

Az értékesítő köteles késedelem nélkül, legkésőbb három munkanapon belül dönteni a reklamációról, esetleg arról, hogy a reklamációhoz szükséges-e szakvélemény. A szakvélemény szükségességéről való információt ezen határidőn belül tudatja a vevővel. A reklamációt, beleértve a hiba kijavítását, az értékesítő indokolatlan késedelem nélkül lebonyolítja legkésőbb 30 napon belül az érvényesítéstől számítva, amennyiben a vevővel nem egyeznek meg hosszabb határidőben. Ezen határidő lejárta után a vevőnek ugyanolyan jogai vannak, mintha alapvető szerződésszegésről lenne szó.

Ha az értékesítő elutasítja a hiba kijavítását, a vevő arányos kedvezményt igényelhet a vételárból, vagy elállhat a szerződéstől.

A jótállási idő meghosszabbodik a reklamáció lebonyolításának idejével vagy addig az ideig, amíg a vevő köteles átvenni az árut. Amennyiben árucserére vagy az áru egy részének cseréjére kerül sor, az értékesítő azon kötelessége lép érvénybe, mintha új áru vagy az áru egy új részének értékesítéséről lenne szó.

Ha nem lehetséges a a reklamáció lebonyolítását online követni, az értékesítő vállalja a reklamáció lebonyolításáról a vevőt annak kérése szerint e-mail vagy SMS útján értesíteni.

Jogos reklamáció esetén a vevő jogosult a ténylegesen felmerült költségek megtérítésére.

7. Vitarendezés

Az értékesítő és a vevő közötti kölcsönös vitákat az általános illetékességű bíróságok kezelik.

A vevőnek, aki felhasználó, a fogyasztók védelméről szóló, a Tt. 634/1992 sz. módosított törvénye alapján jogában áll peren kívül rendezni az adásvételi szerződésből vagy a szolgálatnyújtási szerződésből származó fogyasztói vitákat. A peren kívüli viták rendezésére a Cseh Kereskedelmi Felügyelet jogosult. Közelebbi információk a www.coi.cz weboldalon elérhetőek.

A peren kívüli fogyasztói vitarendezés kizárólag a fogyasztó kérésére kezdeményezhető, és csak abban az esetben, ha a vitát nem lehetett közvetlenül az értékesítővel rendezni. A javaslatot legkésőbb 1 éven belül be kell nyújtani attól a naptól számítva, amikor a fogyasztó először érvényesítette az értékesítőnél a vita tárgyát képező jogát.

A fogyasztó jogában áll kezdeményezni a peren kívüli vitarendezést online az ODR felület által, amely az ec.europa.eu/consumers/odr/ weboldalon elérhető.

Ez az eljárás nem közvetítés a Tt. 202/2012 sz. törvénye szerint, amely a közvetítésről szóló törvény módosított változata, sem a Tt. 216/1994 sz. törvénye szerint, amely a választottbírósági eljárásról szóló törvény és a választottbírósági határozatok teljesítésének módosított változata, és annak felhasználása nem érinti a felek arra vonatkozó jogait, hogy kéréseikkel a Cseh Kereskedelmi felügyelethez vagy a bírósághoz fordulhassanak.

A peren kívüli vitarendezés tárgyalásának idejére a Polgári Törvénykönyv szerinti korlátozási és elévülési idő nem kezdődhet meg, amíg a vitában részt vevő felek kifejezetten nem utasítják el az eljárás folytatását.

A Tt. 634/1992 sz., a fogyasztóvédelemről szóló módosított törvény szerinti kötelességek betartását a Cseh Kereskedelmi felügyelet ellenőrzi (www.coi.cz).

8. A személyes adatok védelme

A vevővel szembeni tájékoztatási kötelezettség az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679/EK rendelete 13. cikke alapján a természetes személyek védelmében a személyes adatok feldolgozásával kapcsolatban, és ezen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (az egyének védelméről szóló általános rendelet) (a továbbiakban: „GDPR-rendelet”), amely összefügg a vevő személyes adatainak feldolgozásával az adásvételi szerződés teljesítésének céljából, a szerződés tárgyát képező tárgyalások és az értékesítő nyilvános kötelezettségeinek teljesítése céljából az értékesítő egy speciális dokumentum által teljesíti.

9. A kereskedelmi információk küldése és cookie-k mentése

A vevő egyetért az árukkal, szolgáltatásokkal vagy az értékesítő vállalatával kapcsolatos információk küldésével a vevő e-mail címére, valamint egyetért az eladó általi kereskedelmi információk küldésével a vevő e-mail címére. A vevőnek a GDPR-rendelet 13. cikke alapján történő tájékoztatási kötelezettségét, amely a vevő személyes adatainak kereskedelmi kommunikáció céljából történő feldolgozására vonatkozik, az értékesítő külön dokumentum által teljesíti.
A vevő egyetért az ún. cookie-k mentésével a számítógépén. Abban az esetben, ha a  vásárlás a weboldalon végbemehet, és az adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeket teljesíthetőek anélkül, hogy az ún. cookie-k mentése a vevő számítógépén végbemenjen, a vevő a korábbi mondattal való egyetértését bármikor megvonhatja.

10. Egyéb

Jelen üzleti feltételek alkalmazásában a vevő olyan fogyasztót jelent, amely személy az értékesítővel szemben a szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem vállalkozói tevékenysége keretében jár el, sem önálló szakma gyakorlása keretében.

Az értékesítő jelen üzleti feltételek alkalmazásában vállalkozó, aki  a vevővel szemben a szerződés megkötésekor és teljesítésekor vállalkozói tevékenysége keretében jár el, vagy szakmája önálló gyakorlása keretében.

Az egyéb, itt nem feltüntetett kérdéseket a Polgári Törvénykönyv taglalja (a Tt. 89/2012 sz. törvénye), a fogyasztó védelméről szóló törvény (a Tt. 634/1992 sz. törvénye) és egyéb jogi rendelkezések, és kesőbbi, módosított jogszabályok alapján.

A szerződés és egyéb kérdések a cseh jogrendszer szabályozza.

Az üzleti feltételek változásainak jogát fenntartjuk.

Az utolsó felülvizsgálat dátuma az érvényes törvényhozás szerint: 2018. május 22.

Az üzleti feltételek hatálybalépésének dátuma: 2018.5.22.